Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn nederlandse fohn in costa rica gebruiken?

ik zit voor een half jaar in Costa rica en ik vroeg me af of ik mijn fohn hier kon gebruiken aangezien een stijltang niet kan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
2.7K
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.wereldstopcontacten.nl/costa-rica/
Utrecht
7 jaar geleden
Waarom zou een fohn wel wekren als een stijltang niet kan?
Dus NEE, een Nederlande fohn op 220V werkt niet op het 110V stroomnet in Costa Rica.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Beste Anouk, ook daarvoor heb je een wereldstekker nodig, net als voor de stijltang, gaat om precies hetzelfde.

https://www.startpagina.nl/v/vakantie-reizen/vraag/613236/dse-stijltang-costa-rica-gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
én een omvormer (van 120 anar 220 volt).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die informatie staat in mijn link, @Utrecht.
Omdat de netspanning in Costa Rica 120 V is kun je geen apparaten die voor Nederlandse netspanning (230V) gemaakt is, gebruiken.
Alleen een verloopstekker is dan ook niet voldoende.
Slechts apparaten waarop specifiek vermeld staat dat ze op spanningen tussen 90 en 240 V aangesloten kunnen worden kun je wél met een tussenstekker gebruiken, zoals meestal de adapters van mobieltjes en laptopvoedingen.
Altijd de kleine lettertjes op de apparaten checken.
Er bestaan wel transformatoren om spanning van 120V naar 230V om te zetten, maar voor een föhn die nogal veel vermogen vraagt, is dat een zwaar en kostbaar apparaat.
Je kunt goedkoper daar een föhn kopen en jouw Nederlandse föhn thuis laten. (scheelt ook weer bagage om mee te slepen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding