Hoe haar je scheerschuim uit je haren?

Hallo allemaal,

Ik ga 1x per jaar op kamp er daar is het standaard dat je snachts wordt ondergespoten met scheerschuim. En dan kan ik wel mijn haren wel 3-4x wassen maar dan blijft er als nog een hele vieze vetten laag inzitten waardoor ik mijn haren niet eens uitgekamd krijg. Nu wil ik dit goed voorbereid zijn dit jaar, heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
3.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Onder de douche met haar schampoo goed uitwassen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van tevoren je haar ergens mee insmeren.
Ik denk bijvoorbeeld aan een olie als olijfolie of kokosolie.
Dat was je er makkelijk uit en ik denk dat de scheerschuim dan minder aan je haar blijft plakken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook je hoofd kaal scheren van te voren, dan heb je nergens last van en je haar groeit snel genoeg weer terug (als dit alles jou probleem is). Toch zou ik gaan voor een paar keer uitwassen. Uiteindelijk gaat het maar om een grapje.
Amadea
7 jaar geleden
Kokosolie lijkt mij niet aan te bevelen, dat ruikt iedereen. Ik zou er zelf niet van kunnen slapen zo sterk als die geur is, misselijk makend.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je gaat slapen een pruik op doen, of een soort badmutsje/capuchon/haarnetje.

Antwoorden (1)

Heeft nog niemand de leiding hierover aangesproken? Zo niet, doe dat dan, veel merken scheerschuim bevatten zeer agressieve stoffen, die schadelijk zijn voor huid en haar. Scheerschuim is lastig te verwijderen uit je haar, het enige dat enig effect heeft is je haar wassen met afwasmiddel, bij voorkeur Dreft. Maar ook dat is schadelijk voor je haar, ga voordat je dit doet naar je kapper en koop een verzorgingsproduct dat je haar hersteld na het wassen met Dreft (of ander afwasmiddel), hopelijk is je haar dan nog te redden.