Hoe krijg ik de rode gloed uit mijn geverde haren?

Jarenlang heb ik mijn haren goudblond 'geverfd', maar op ten duur werd dit steeds lichter door de zon. Anderhalve maand geleden probeerde de kapster mijn haren richting mijn eigen haarkleur te verven (middenblond) en dit pakte veel donkerder uit, maar na 3 weken was de kleur er bijna uit, omdat mijn haar porreus is door het blonderen en dus de kleur snel afstoot. Nu ben ik donderdag teruggegaan naar de kapper en ik wilde een iets warmere teint, dus de kapster pakte een koperteint. Ik vond de kleur niet bij me passen (te donkerblond met een te rode glans) en heb nu twee keer antiroos shampoo van Head&Shoulders gebruikt en het een uur laten intrekken op droog haar. Het is nu wel een stukje lichter, maar met nog een klein beetje een rode gloed. Ook is de kleur nietszeggend en vaal.

Weet iemand hoe ik deze gloed eruit krijg en er een gouden voor terug krijg. Of weet iemand iets zodat ik weer een mooie kleur krijg, in plaats van nietszeggend vaal door de head&shoulders. Ik wil graag middenblond haar met een gouden glans. Ontkleuren is geen optie, omdat mijn haar al porreus is. Donkerder verven is ook geen optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Haar
35.3K

Antwoorden (5)

Gebuik zilver shampoo. Deze verminderd de gloed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan nog proberen met ketchup, haalt ook de rode gloed weg. Klinkt erg vies maar moet goed werken, heb ik gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee joh!! Dan smeer je rood op rood.. Ketchup haalt een groene gloed uit het haar, dus is het rood, gebruik je groen..
Gebruik hiervoor Sunglitz Ash Blonde Shampoo, deze neutraliseert rode en oranje tinten.

http://www.johnbeerens.com/sunglitz-ash-blonde-shampoo.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik zelf zou doen in dit geval:
om de kleur te neutraliseren, moet je altijd iets donkerder gaan verven. Om te voorkomen dat het te donker gaat worden, kan een lichte blondering vantevoren dit voorkomen. Je haar is echter heel poreus en dan kan je de rode gloed er uit laten 'slijten'. Wacht dus een maand, en zet er een kleuring in een !lichte! askleur overheen.
Als je niet kan wachten, zet er dan een iets donkerdere kleuring in een askleur overheen. Te licht en je ziet het niet, te donker en je hebt donkerbruin.
De andere optie is om het haar weer lichtjes te blonderen en er daarna een heel lichte askleur overheen te zetten. Het goud kan je daarna toevoegen door het na een tijdje in een goudblond te verven.
succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Een andere optie is een spoeling in een askleur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kun je ook een asblonde kleuring overheen zetten, daarna kun je er weer midden goudblond overzetten, asblond maskeert een rode of oranje haar. Dan krijg je het effect dat je had voor de kopertint er overheen werd gezet, laat je over je kleurkeuze adviseren door iemand die verstand van kleuren heeft, of ga naar de kapper en leg duidelijk uit wat je wil, neem eventueel een plaatje mee waar de kleur op staat mee.