Hoe snel groeien haren? En hoeveel haren krijg je er per dag/uur bij?

Dit vraag ik omdat ik na het douchen vaak enorm veel haren verlies, dan moeten haren toch wel snel groeien en ook vaak nieuwe komen, anders zou ik wel langzaam minder haar krijgen.
Hoe zit dit?? Ik was om de dag mijn haren, waarbij is denk ik zeker 30-40 haren verlies (als het niet meer is). kan dit allemaal gecompenseerd worden??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
13.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb me valer laten vertellen dat een mens 100 haren per dag verliest, bij stress meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werd geinspireerd door jou vraag over in de rui zijn...maar heb die enorme aantallen ook gehoord/gelezen net, sommige zeggen zelfs 200, kan me niet voorstellen dat je dan ook zoveel haren per dag opnieuw aanmaakt, en als dat zo is, dan zijn ze nog heel kort, voordat die weer lang zijn.....interessant!! (al zeg ik het zelf ;)!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar 1 haar zou hebben, zou die 33 meter(!) per dag groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik verlies ook zoveel haar, ook vooral na het douchen. Maar, het raarste is, ik heb lang en vol haar, 74 cm lang, en toch verlies ik echt elke dag na het douchen, tijdens het borstelen etc, Zoveel haar.. Ik vraag me dat ook heel erg af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha thnx lieke :) voel me vereerd ;-) 1 haar van 33 meter, en dan maar uitkijken dat je die niet verliest he ;-) Ja ik heb dus ook heel erg lang haar. hoe lang duurt het voor dat weer zo lang is... Een vriendin vertelde mij dat dat 1 cm per maand groeit, had ze geleerd op de kapstersschool. Vaak punten kun je dus beter laten... Ik vroeg een vrouw met heel mooi gezion lang haar in de supermarkt eens wat zij nu met haar haar deed, om het zo mooi te houden.
Ze vertelde me: "Niets, geen middeltjes, geen knippen, alleen maar wassen met de goedkoopste shampoo die er is"

Het beste antwoord

De snelheid waarmee haar groeit is globaal genomen zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand.

Er bevinden zich ongeveer 100 000 haren op een gezonde hoofdhuid. Elk van deze haren zal, in een normale gezondheidstoestand, van één tot zes jaar meegaan. In normale omstandigheden verliezen mensen zo’n 100 haren per dag. De uitgevallen haren worden vervangen door nieuwe. Dus krijg je normaal gezien 100 haren bij per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wel weer benieuwd wie hier nou een minnetje voor geeft :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minnetjes worden nooit toegelicht haast he? zonde. ik vind het een mooi antwoord, van mij een plus dus. Rijst me dan wel weer de vraag hoe lang zon haar van 6 jaar bij een ouder iemand dan wordt. Want het zou betekenen dat als je heel oud bent je je lange haar vaarwel kunt zeggen? Ik ken een vrouw van 80 wiens haar op haar kont hangt. zeer mooi spierwit haar.

Andere antwoorden (1)

In de zomer groeit uw haar sneller dan in de winter. Weet u hoe dat komt? Haar groeit namelijk sneller als het blootgesteld wordt aan de vitamine D die zich in zonlicht bevindt. Kom dus zo vaak mogelijk buiten en blijf niet in een donker kamertje zitten.
Een gebrek aan proteïnes is de voornaamste reden voor droog haar en een slechte haargroei. Om uw haar sneller te doen groeien, moet u er dus voor zorgen dat u genoeg proteïnes eet. Proteïnes bevinden zich in onder andere vlees, vis, eieren, melk, sojamelk, kaas, linzen en bonen. U kunt ook geregeld een milkshake maken op basis van whey proteïne (bijvoorbeeld van MannaVital). Dat is een hoogwaardig eiwitsupplement in poedervorm dat door zijn perfecte aminozurenprofiel perfect in het lichaam wordt ingebouwd. De milkshake kan gebruikt worden om een maaltijd te vervangen (bijvoorbeeld in combinatie met soep) of als ontbijt. Het is ideaal om de whey proteïne te mengen met melk (of sojamelk), een banaan en een lepel notenpasta. Als u dit elke dag drinkt, geeft u uw haargroei een echte boost.

Om uw haar sneller te doen groeien, is het aangeraden een vitamine B-complex te nemen. Dit vindt u in de meeste haargroeipreparaten. U kunt echter ook opteren voor biergisttabletten of chlorella (beiden rijk aan vitamine B).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tips....als mijn balans in uitvallen van haar en teruggroeien van haar naar de verkeerde kant uitvalt weet ik nu wat ik er aan kan doen!
Maar ben nog steeds benieuwd hoe snel het kan en over welke aantallen we het dan hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bevindt zich geen vitamine D in zonlicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uv straling is vitamine D
Gezond voor de huid en haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar koop je dat spul? wil ik weleens proberen.
fremar
12 jaar geleden
http://www.bio4u.nl/mannavital-whey-proteine-900g-p-1975.html