Is het continu dragen van een pet slecht voor je haren op je hoofd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
32.9K

Het beste antwoord

Niet dat je er kaal van wordt.
Maar misschien wordt je haar wat droger en stugger.
Maar als je toch altijd een pet draagt, dan maakt dat toch niet uit? Je kapsel zie je dan toch niet.

http://www.goeievraag.nl/vraag/pet-dragers-eerder-kaal-pet.53404

Je haren zijn natuurlijk gebaat bij veel frisse lucht en af en toe wat zon.
Niet dat je haren zouden ademen, maar voor de conditie van je hoofdhuid schijnt het beter te zijn.
Anderzijds: je draagt ook altijd een onderbroek en een broek en je schaamhaar blijft ook gewoon gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Denk het niet, de zon is goed voor je haar(met mate) en constant een per op lijk me niet verstandig nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt denk het niet en daarna dat het niet verstandig is???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh sorry...beetje onduidelijk dus...het lijkt me dus niet verstandig om altijd een pet te dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de vraag is:
Is het slecht.
En het antwoord begint met:
Denk het niet.
Waarna er een redenering volgt dat het toch niet verstandig is.
Dat klinkt tegenstrijdig.
Slecht in de zin dat je haar kan beschadigen, maar niet slecht voor je haarwortel, dus je word er niet kaal van. Je kunt gespleten punjes krijgen door de wrijving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het dragen van een pet goed is. De zon is funnest voor je haar in de zomer.
Maar het is voor de hoofdhuid minder goed. Ik neem aan dat je niet met een pet op slaapt. Verder zou ik minstens een uurtje per dag zonder pet naar buiten gaan-hoeft niet in de zon te zijn-om je hoofdhuid ook aan frisse lucht bloot te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de schade wel meevalt, mijn schaamhaar doet het ook nog goed, veel beter dan mijn hoofdhaar zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet echt goed voor je haar nee. Bij een man word het normaal rond de 6 weken geknipt, dus die droge punten knip je er snel genoeg weer af, dus dan is het minder/niet erg. bij een meisje.. Tja het zit wel altijd opgesloten, gaat schuren, pluizen, maar gespleten punten krijgt je er niet extra door ofzo, omdat die punten niet in je pet zitten (bij langer haar). Dus nee, voor de langharige is het geen aanrader
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan absoluut geen kwaad! Ik heb een chronische ziekte die het zonlicht en helemaal geen UV, die er ook is als de zon er niet is, verdraagt. Dus ik heb overdag altijd iets op m'n hoofd. Dit weet ik al 5 jaar. Daarvoor droeg ik al vaak hoofddeksel. Al heeeeeeeeel lang en vaak voor het mode was. En ik heb nog steeds heel dik haar. Terwijl ik medicijnen slik die haaruitval veroorzaken.
Mannen droegen vroeger altijd hoeden evenals vrouwen. Dermatologen hebben me verzekerd dat het dragen van een hoofddeksel absoluut niet slecht is.
LOL, je zet hem toch wel af als je gaat slapen? Er zijn nog tijden geweest dat mensen zelfs met een slaapmuts sliepen. En vrouwen met krulspelden ewwwww....ging ook goed. :)