ja dat mag:

Als u nuchter moet verschijnen voor het bloedprikken dan mag u vanaf 24.00 uur de avond voor het prikken niets meer eten en drinken. U mag wel uw medicijnen gewoon blijven innemen en u mag ook gewoon water blijven drinken. Voor de rest mag u niet eten en drinken. Dus geen koffie, geen thee, geen melk, geen droog stukje brood, geen koekje, geen beschuitje en al helemaal geen eieren met spek bij het ontbijt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms ligt het wel aan de reden van het bloedprikken wat wel en wat niet mag, water drinken dus ook binnen de perken houden.
sterredag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....je mag je medicijnen gewoon innemen, dat klopt niet helemaal daar het ook kan zijn dat een bepaald soort spiegel in je bloed gemeten moet worden, bijvoorbeeld van de lanoxin of een antidepressiva. Je kunt het beste aan de arts vragen wat wel en wat niet mag. Dan weet je zeker dat je goed zit.
sterredag
13 jaar geleden
Ik denk ook wel dat dat bekend is bij degene die zegt dat je moet prikken en dat dan ook wel echt specifiek had gemeld. Standaard is bovenstaand de regel

Andere antwoorden (4)

Mijn suiker word altyd nuchter geprikt. Een glas water of kopje thee (altijd zonder suiker) mag wel! Meestal moet je vanaf 23.30/24.00uur nuchter zyn,en om te prikken,minstens 8 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water drinken is doorgaans geen probleem, maar voor de rest niets, dus geen koffie of thee of zo en al helemaal niet eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water mag. Meestal moet je nuchter zijn voor de bloedsuiker, die dan tussen de 4,0 en 5,6 mmol/l moet zitten. Een uur of twee na de maaltijd nog eens bepalen (moet lager zijn dan 7,8) geeft een beter beeld. Als die twee waarden goed zijn dan kun je, als er verder geen klachten zijn, diabetes vrijwel zeker uitsluiten, dan wel is je diabetes goed gereguleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nuchter moet zijn mag je drinken waar je doorheen kan kijken bv water,thee,limonade enz dit is wat het ziekenhuis zei. maar niet eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hemmie2van3Druten
5 jaar geleden
jenever kun je ook doorkijken
Frencie
4 jaar geleden
Bacardi, Gin, Wodka etc. kun je ook doorheen kijken... ;-)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat zal misschien afhangen van de reden waarom je nuchter moet blijven. Want ik denk dat als je nuchter moet blijven om bv. suiker te meten, je niet zo maar een liter limonade ervoor moet drinken. Dat is misschien eerder een advies voor een operatie, wanneer je maag leeg moet zijn.