Waarom ziet een vlieg de vliegenvanger niet terwijl hij wel de krant ziet die hem wil meppen?

Moet dit nu onder Huisdieren of onder Doe-het-zelf (die vliegenvanger ophangen en dat meppen)? Ik zet het maar onder Overig

Toegevoegd na 16 minuten:
Er loopt hier wel iemand plusjes uit te delen maar die antwoorden zijn allemaal fout. Kennelijk weet men niet wat een vliegenVANGER is. Dat is zo'n plakstrip die je uit een kokertje trekt en dan ophangt; een zeer effectief wapen tegen vliegen maar wel een rotgezicht. Te koop bij oa Blokker.

Toegevoegd na 16 minuten:
Er loopt hier wel iemand plusjes uit te delen maar die antwoorden zijn allemaal fout. Kennelijk weet men niet wat een vliegenVANGER is. Dat is zo'n plakstrip die je uit een kokertje trekt en dan ophangt; een zeer effectief wapen tegen vliegen maar wel een rotgezicht. Te koop bij oa Blokker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Het beste antwoord

De vliegenvanger hangt stil met een lokstof. De vlieg vliegt er dus zelf naartoe en blijft dan aan de kleefstof van de vliegenvanger plakken en kan niet meer loskomen. Door het wild bewegen van de vlieg zal hij steeds vaster komen te zitten.
Een krant komt op de vlieg af en hij ziet hem daarom wel en vliegt (vlucht) ervan weg.

Ik neem aan dat je de plakkende versie van de vliegenvanger bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Reken maar dat als jij een vliegenmepper naast een vlieg houdt dat die weg vliegt. Hij ziet hem dus wel. Maar als je met een vliegenmepper tegen hem aanslaat wordt hij niet weggeduwt door de wind omdat de wind door de gaatjes kan van een vliegenmepper en bij een krant is dat niet zo. De vlieg word dan weggeblazen door de wind die er vanaf komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het over een vliegenVANGER niet over een vliegenMEPPER. Mijn mepper is een krant.
Omdat als je de krant pakt,en de vlieg ermee wilt slaan je door het slaan een hoeveelheid lucht verplaatst.
Dit merkt de vliegt ,en weg is hij.
De vliegenmepper daarintegen heeft allemaal openingen waar de lucht door weg kan.
Daardoor merkt hij er minder van ,en heb je meer kans om hem te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry @eef geen MEPPER maar een VANGER.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja Goed lezen is ook een kunst,gelukkig is dit geen examen vraag want ik trapte er zo in.
de vlieg ziet beide niet maar voelt door de luchtdruk dat er iets aan komt en omdat er in een vliegenmepper gaatjes zitten word de lucht beter verdeelt en voelt de vlieg het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een stuk schelen als je de vraag las.