Onderweg naar Alkmaar zie je zwarte vlaggen in een weiland staan, waarom is dit ?

Het is op de weg van A'dam naar Alkmaar. Vogelverschrikkers kunnen het niet zijn, want het staat in een weiland, en voor een spel, verwacht je gekleurde vlaggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Antwoorden (3)

Dit is om overlast van ganzen tegen te gaan. Het schrikt de ganzen af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom wil je dan Ganzen tegengaan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ganzen grazen een groot deel van het weiland weg.
Mensen planten vaak zwarte vlaggen om tegen iets te protesteren. Om hun ongenoegen te uiten tegen een of ander besluit.

Meestal is dit tegen een besluit van een overheidsinstelling.

In België zie ik het regelmatig. Dat mensen van een wijk bvb. allemaal zwarte vlaggen uithangen om hun ongenoegen te uiten voor de bouw van een verbrandinsoven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen grazende vogels om te voorkomen dat ze alles kaalvreten en onderpoepen. (veel schade aan ricten voo de landbouw)