Hoor je regen onder een dakkapel?

Wij gaan verhuizen naar een huis met een dakkapel op zolder. De dakkapel heeft een plat dak. Is het slapen onder een dakkapel luidruchtig met regen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Amadea
6 jaar geleden
Je hoort het tikken, maar dat is wat mij betreft eerder slaapverwekkend dan luidruchtig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou er niet van kunnen slapen.
Het is inderdaad een tikkend geluid.

Antwoorden (1)

+Je zal het vast wel horen tikken, en of je er bij kunt slapen ligt ook aan jezelf. Lig je op bed te denken het regent, wat een rotgeluid, daar kan ik niet van slapen, dan slaap je ook niet. Lig je op bed en denk je, o lekker diep onder mijn dekbed, en ik hoef er lekker niet uit, ik lig hier warm en droog, dan zal je er geen hinder van hebben.
Het is wat je gewend bent. Woon je in een dorp waar niets gebeurt en je gaat dan ergens naast een spoorbaan slapen of langs een drukke verkeersweg dan zal je de eerste nacht ook niet zo goed slapen. Woon je in een drukke stad en ga je naar een rustig dorp of stille wijk, dan slaap je niet wegens de stilte