Is het veilig om een spot lamp in de badkamer te hebben?

Ik heb een spot lamp in mijn badkamer geïnstalleerd maar bij het douchen omringd de lamp zich met ontzettend veel vocht en druppels. Ik vroeg me af of dit wel veilig is en of ik misschien beter zo een plastic bol kan plaatsen. Ik kon niet vinden welke ip waarde de lamp heeft.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Een elektrisch apparaat binnen (ik meen) 1,5m van de douche/bad moet waterdicht zijn. Jouw spot is dat niet, voor zover ik kan zien.

Deze is dus NIET veilig.

Hij is van metaal. Dus sowieso moet hij in de badkamer (dat is een zgn. "natte ruimte") óók geaard zijn !