Hoe kom ik te weten wie onze elektriciteitsleverancier is?

Mijn vriend heeft altijd "de boekhouding" van het huishouden gedaan. Maar na enkele foutjes en nalatigheden wil ik de taak overnemen. We wonen hier nu 3 maanden en hebben nog nooit een elektriciteitsfactuur gehad. Hoe kom ik te weten wie onze elektriciteitsleverancier is??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
22.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou je hebt toch echt zo'n drie maanden geleden een leverancier uitgezocht of bij de verhuizing je nieuwe adres doorgegeven aan je oude leverancier....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je rekening controleren op afschrijvingen

Antwoorden (2)

Ik zou mij ernstig zorgen maken of er wel een energieleverancier is. Als deze er niet is zult u vroeg of laat door de netbeheerder afgesloten worden tegen aanzienlijke kosten (enkele honderden euro's).

U kunt contact leggen met de netbeheerder welke energiemaatschappij uw aansluiting verzorgd. Als u niet weet wie uw netbeheerder is kunt u dat opzoeken met de link in de bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt elke stroomleverancier kiezen, ze leveren allemaal door heel Nederland.
Als jullie geen rekening krijgen, heb je waarschijnlijk geen leverancier, en gebruik je stroom die eigenlijk door iemand anders betaalt moet worden.

Vraag je eerder af, waarom het pand waar je woont, nog niet is afgesloten van de stroom.
Misschien heeft de eigenaar nog een contract, of is de vorige gebruiker vergeten zich voor dat adres af te melden.

Als je een eigen leverancier kiest, is het wel belangrijk te weten wie nu de stroom levert, en of je op een zelfstandig adres woont, met een eigen meterkast.
Of dat je de aansluiting en meterkast met iemand anders deelt.

Elke aansluiting, de meterkast, heeft een unieke eigen code, de EAN code
Deze zou je moeten kunnen vinden op deze website http://www.eancodeboek.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry, de website geeft alleen maar de netbeheerder, die gaat over de kabels in de wijk en de meter in de meterkast

Toegevoegd na 9 minuten:
Nog een aanvulling, als je meldt bij de netbeheerder dat je daar woont en nog geen stroomleverancier hebt, zou die je officieel moeten afsluiten, maar ze zullen je nog wel de tijd geven om een eigen leverancier te kiezen. dat is ook zo gebeurd.

Anders zou het kunnen dat die leverancier, het stroomverbruik van de vorige verbruiker, bij jullie willen afrekenen.

Het is daarbij ook verstandig om de meterstand te bepalen van toen je er ging wonen en wat die nu is.

Vroeger was de netbeheerder verantwoordelijk voor het aflezen van de meterstand, zij gaven dat door aan de stroomleverancier

En het zou kunnen dat je vriend, of iemand anders, wel degelijk een stroomcontract heeft afgesloten, maar een ander adres opgaf.

Toegevoegd na 16 minuten:
Nog een pagina met informatie over overstappen.
http://www.gaslicht.com/overstappen/verhuizen

Als je ergens klant wordt, kun je korting krijgen.
Deze link GasLicht, verdient aan elke overstapper.
Als je je direct bij je leverancier van eigen keuze aanmeldt, kun je vragen of jij die korting kunt krijgen, vaak in de vorm van een welkomst geschenk

Toegevoegd na 8 uur:
Niet om reclame te maken voor Greenchoice (niet nodig)
Maar op deze aanmeld pagina bieden ze de service om uit te zoeken, hoe lang je contract bij je huidige leverancier nog door loopt.
Zo krijg je ook te horen wie dat is

http://www.greenchoice.nl/thuis/klant-worden/overstap-service

Ik weet alleen niet zeker, of dit formulier invullen ook ook meteen betekent dat je klant wordt.
Maar je zou ze ook gewoon kunnen opbellen