Kan men echt overlijden aan het eten van planten of pitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
In perzikpitten zit cyanide. Dat is (bij voldoende inname) dodelijk. Cyanide kennen we van blauwzuur en van cyaankali. Ook in sommige bamboesoorten zit cyanide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vergeet paddenstoelen niet...

Antwoorden (5)

In het geval dat deze zeer giftig zijn, is dat zeer wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, nachtschade, waartoe de aardappel behoort is erg giftig, Van de aardappelen het loof dus, niet de aardappel zelf. misschien vind je het leuk om bijgaande tekst helemaal te lezen
12 jaar geleden
Dit is uitzonderlijk, maar kan gebeuren bij het eten van bepaalde giftige planten en een allergie voor zaden/pitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan.
Er zijn heel veel zeer giftige planten.

Ken je de film "into the wild"?
Deze is gebaseerd op een waar verhaal.
De jongen is overleden aan het eten van het
verkeerde plantje, wat heel veel leek op het plantje
wat wel eetbaar was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild_(film)

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is een lijst van giftige planten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_giftige_planten

En hier een lijst van dodelijke planten.
http://www.allesopeenrij.nl/article.php?aid=600
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus momo. indrukwekkende lijst trouwens
Nog niet zoveel jaren geleden overleed een man die tijdens het barbecuen een takje van de overbekende Oleander had gebruikt om zijn vlees op te prikken.
Ook de besjes van het ook al overbekende lelietje van dalen, zijn dodelijk giftig en in de vrije natuur de dolle kervel.