Muggen steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
muggen steken,

Toegevoegd na 1 minuut:
je hebt enkele die kunnen bijten, hier een stukje uit de bron

Alle muggen hebben een zuigsnuit, maar verreweg de meeste soorten kunnen daar niet mee bijten. De muggen die wel kunnen bijten behoren tot verschillende families, waarvan die der steekmuggen (Culicidae) ongetwijfeld de bekendste is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen bijten.

Een wesp en een bij gebruikt een angel om te steken. Een mug gebruikt zijn snuit waarmee hij bijt.

Toegevoegd na 15 minuten:
hieronder een link naar een artikel waar ze bijtende en stekende insecten behandelen.
(De bijtende iets meer in detail, de stekende worden kort genoemd, maar minder uitgebreid behandeld).

http://www.rentokil.nl/ongediertegids/veel-voorkomende-ongedierteproblemen/insecten-die-bijten/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen steken hun monddelen in het slachtoffer, met zaagtandjes vernielen ze de wand van de bloedvaten en ze zuigen met de rest van de monddelen het vrijgekomen bloed op. Met hun zeer lange monddelen kunnen ze niet bijten, alleen steken of zuigen.