niet lang, want de stofwisseling van muizen gaat erg snel.
zo heeft een spitsmuis (die geen echte muis is trouwens, maar als klein diertje wel vergelijkbaar is) dagelijks zijn eigen gewicht aan eten nodig.
de temperatuur speelt ook een rol: hoe kouder het is, hoe meer energie een muisje verbruikt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang?
Rieneke1
12 jaar geleden
zoals gezegd; niet lang.
omdat de temperatuur ook een rol speelt, net zoals het begingewicht van de muis, valt dat niet exact te zeggen.

Andere antwoorden (1)

Een muis kan 14 dagen zonder water mits zijn voedsel 14% vocht bevat. ik heb het hier over de huis muis. Mus musculus lineaus. Deze is vergelijkbaar met de muizen die je koopt in de winkel.