Als Chiazaad ontkiemt, hoe verzorg je dat dan, heeft dat speciale verzorging nodig?

Kortom waar vind ik meer info over het kweken van dit gewas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.9K

Het beste antwoord

CHIA
(Salvia hispanica)
Dit soort wordt geteeld als microgroente (voor het jonge plantje met kiemblad of eerste gewone blad). Microgroente wordt op vochthoudend materiaal gekweekt (keukenrol, watten, aarde). Voor de ontkieming donker en warm, na de ontkieming licht en koeler.
Naast het zaad, dat als bonen wordt gegeten of geperst tot bijzondere olie (zie vervolg) geeft de plant heerlijke bladeren en stengeltjes, die aan salades, soepen, vleesgerechten etc. een heerlijke smaak toevoegen.

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.vreeken.nl/2007/pages/web_zaden.php?page=web_zaden&categorie=Kiemen+en+Microgroenten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey dankje mariejose, zou dit ook buiten kunnen staan in dit klimaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar is het veel te koud voor.

Andere antwoorden (1)

Salvia hispanica is een eenjarige plant. Chia bloeit in juli/augustus. De plant verkiest een goed gedraineerde kalkhoudende bodem. Chia verdraagt droogte goed, maar gedijt niet in de schaduw.

Meer info over de verzorging op onderstaande link

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry, wel engels