Nieuwe binnendeuren van een huurwoning door de woningbouwvereniging laten vervangen of zelf verantwoordelijk?

Mijn ouders wonen al bijna 30 jaar in dezelfde huurwoning. De huurwoning is echter hier en daar echt verouderd en aan wat renovatie toe. Zo zien de binnendeuren er niet meer uit. Er zitten deukjes in en van een deur die mooi in t lak zit is al helemaal niet ter sprake. Tevens zijn de scharnieren hier en daar geroest en dat krijg je niet meer schoon. Kunnen mijn ouders de woningbouw vragen om nieuwe binnendeuren te plaatsen of ben je daar als huurder zelf verantwoordelijk voor en moeten zij zelf deuren aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
31.4K

Antwoorden (3)

Door ouderdom moet de woningbouw het gewoon vervangen, ze kunnen gewoon contact opnemen met de klantenservice en die kan een reparatie verzoek voor ze maken, wat handig is is om naar een schouwing van de woning te vragen zo kan de desbetreffende medewerker eventueel meerdere verouderde items meenemen ( denk aan keuken hoort na 15 jaar vervangen te worden enz enz) ps ik werk bij een woningbouw in Utrecht dus als je meer vragen hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van wat hierover in het huurcontract staat. Als er deukjes in de binnendeuren zitten kunnen ze die opvullen met alabastine en daarna de hele deur opnieuw lakken. Volg de gebruiksaanwijzing en dan is het goed te doen.
Als iets erg verouderd is zal de woningbouwvereniging dit vervangen, zoals bijvoorbeeld een badkamer of keuken, maar ander binnenwerk, zoals schilderen, is meestal voor de huurder zelf.
Voor zekerheid kunnen je ouders beter even contact opnemen met de woningbouwvereniging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenschilderwerk is voor rekening van huurder. Als de deuren verder nog goed functioneren, kunnen ze gewoon een keer worden geschilderd (en dan de deukjes meteen wegwerken) Het gaat hier niet om een aantasting van het woongenot, maar om een "cosmetisch"probleem. Dat geldt ook voor roestige scharnieren, die kun je ontroesten/oppoetsen of desnoods vervangen.