Waar kan ik in Duitsland grote supermarkt ketens vinden? En wat zijn de openingstijden hiervan op zaterdag?

Ik wil voortaan mijn boodschappen gaan doen in Duitsland,gezien daar best veel producten goedkoper zijn dan bij ons in Nederland.
Nu is het voor mij echt jaren geleden dat ik in Duitsland ben geweest,en zou het echt niet meer weten waar ik grote supermarkten dan wel grote overdekte winkelcentra kan vinden.

Ik beheers de Duitse taal niet,dus via google zoeken ben ik niet ver gekomen.

Nu is mijn hoop dat er mensen zijn hier op GV,die ook wel eens hun boodschappen halen in Duitsland,en mij kunnen tippen over goeie grote winkels.

Ik woon in Drenthe.
Dus ik kan beschikken over verschillende grens overgangen,zoals bijvoorbeeld:Ter-Apel,Nieuweschans,Coevorden,Bellingwolde,Rhederbrug en Schoonebeek.

En wat zijn de openingstijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
31.8K

Het beste antwoord

Een andere grote overdekte winkel centrum is Familia Hypermarket, bijv in Leer, A7 richting Duitsland.
Niet alles is in Duitsland goedkoper, dus wel goed opletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een keten met hele grote supermarkten in Duitsland is Kaufland. Kijk voor vestigingen en openingstijden op de link hieronder.

http://www.kaufland.de/Home/index.jsp

Globus winkels zijn ook enorm, maar vind ik vwb assortiment iets minder

http://www.globus.de/de/globus/index.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Het grootste winkelcentrum van Europa vind je in Oberhausen onder de naam Centro.

http://www.centro.de/
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aldi en Lidl zijn toch ook duits en goedkoop?
paulus811
12 jaar geleden
Ja, das waar maar die ketens hebben we in Nederland ook. En de winkels zelf zijn relatief klein.
Ik ga altijd het liefste naar de Real,- (zie link)
Maar als je echt goedkoop uit wilt zijn sla je de Duitse Aldi en Lidl natuurlijk helemáál niet over!

Toegevoegd na 2 minuten:
Real,- is een enorme supermarktketen, met loeigrote filialen. In Tönisvorst is er de Real,- Future Markt. Daar rijden zelfs twee wegwijs-robots rond.
Je kunt er alles betreffende Food en Non-Food kopen, van waspoeder tot plasma-TV.

Toegevoegd na 7 minuten:
De openingstijden op Zaterdag kunnen waarschijnlijk van filiaal tot filiaal verschillen.
Maar de Real,- in Tönisvorst is op Zaterdag open van 08:00 tot 22:00 uur.