Waarom lopen spinnen altijd in 'stukjes'?

Ik heb er vandaag even op gelet, maar een spin loopt nooit een meter in één keer, maar in allemaal korte stukjes:
De spin loopt een paar centimeter, staat even stil, loopt weer een paar centimeter, enz..
Waarom doen spinnen dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Misschien had de spin die jij zag een dagje vrij of had hij last van z'n knieën?

Als je naar bijgaande video kijkt, zie je dat sommige spinnen (hoe klein ook) in elk geval flink doorlopen, zonder ook maar even te pauzeren.
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi filmpje!
Maar ik bedoelde niet een spin die een web maakt, maar gewoon tijdens het lopen.
Ik heb is ergens gelezen dat spinnen geen bloed hebben, maar iets anders, maar dat ze die stof niet tegelijk kunnen gebruiken voor 2dingen.
Dus; lopen en ademen bijvoorbeeld.
Pieter2011
13 jaar geleden
Voordat ik reageerde, had ik al op internet gezocht naar antwoorden op je vraag, maar ik kon niets vinden. Ze hebben in elk geval wel bloed, maar dat is kleurloos. Misschien vind je hier nog iets nuttigs:
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/InfoNed/blood.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt, het is niet het antwoord wat ik zocht, maar toch een + !