Welke plant is dit?

Ik vind m zo mooi, staat langs de weg in openbaar groen (aangelegd) en lijkt mij ook prachtig in mijn tuin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Vroeger noemde we het de Mombretia, tegenwoordig heeft hij een nieuwe naam de Crocosmia, het is een winterhard knolgewasje, dat vrijwel overal kan groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Ed, ik weet wat ik dit weekend kan doen... tuincentra afrijden om te kijken of in de buurt deze ergens verkocht wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig worden ze wel eens in pot verkocht, anders de knolletjes kopen in het najaar of voorjaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga zeker kijken of ik ze ergens kan vinden! En anders idd in na-of voorjaar. Als ze in een pot verkocht worden, kunnen ze dan ook in een pot leven???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de pot groot genoeg is, zal het wel gaan, dan wel op de winterkoude letten, in een pot zijn planten meer vorstgevoelig.
Je kan ze dan het beste op een flinke schotel zetten en daar water in laten staan, ze houden van vocht.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik dacht montbretia?
weet het niet zeker hoor, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed rieneke, dat is de oude naam van Crocosmia.
Oh ik zie het een typfoutje, het moet Monbretia zijn, dat bedoel je. dank je.
flyingcrow
13 jaar geleden
is wel een heel erg mooi plantje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is pas een plantenkenner +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Questionner, Ed is onze plantentopper!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste antwoord verdiend 10 punten.. jammer vandat onbekende duimpje die ik totaal niet begrijp...

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het een lelie. tenminste..als er lelies in deze kleurstelling gekweekt zijn. Meestal zijn ze namelijk oranje .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet moeilijk gaan doen, trek plant gewoon uit de grond