Wat is deze zwarte dop in mijn tuin?

Dit is in mijn achtertuin. Vroeg me af wat die zwarte dop betekent? de grote tegels zijn 60x40 cm iemand ervaring?

Picture for question
een jaar geleden
in: Tuin
2.6K
Cryofiel
een jaar geleden
Kan hier een put onder hebben gezeten? Dan zit er een gat in de tegel waar je een stok-met-haak doorheen kunt steken om de tegel makkelijk op te lichten, zodat je de put kunt inspecteren en reinigen. De dop voorkomt dat vuil of dieren in de put geraken.
Castle
een jaar geleden
Dit klinkt aannemelijk want de steen is ook in drie delen en dus als 'deel' makkelijker eruit te tillen.

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat het in gebruik is geweest voor een droogmolen of parasol.
Ik heb ook zoiets voor de droogmolen gedaan.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Eyjo
een jaar geleden
Niet open te krijgen, het zit in de tegel vast. Alsof de tegel er uit moet, lijkt me veel moeite voor een droogmolen of parasol
kadaster meetpunt misschien?
een jaar geleden
Eyjo
een jaar geleden
Creatief maar het is groter zo'n 3 cm en het lijkt hard plastic/rubber achtig
Ritsuka
een jaar geleden
In iemand zn achtertuin?