Hoe kun je een hoge haag die niet is dichtgegroeid dicht krijgen?

Hij is hoog genoeg maar hoe krijgen wij heb nu vol? Het is een geerfde plant zoeken 8 jaar oud. Plant is middelgrote met lichtgroen glanzend blad en er komen hele leuke witte bloemetjes aan. Hij is wintergroen. Hij ruikt heerlijk.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (1)

Of snoeien tot waar het niet vol is. Hoe vaker je snoeit, hoe dichter een struik wordt.
Of nieuwe stekken/plantjes ertussen planten die de gaten kunnen opvullen. Ook deze moeten steeds gesnoeid worden.

Wat je niet snoeit groeit de lucht in. Wat je wel snoeit krijgt meer zijtakken. Dat is de reden van goed snoeien.
.
Mogelijk bedoel je een (haag)liguster, deze zijn er in soorten en maten. Zie bron.
Wat je ook kunt doen is met een takje naar een tuincentrum gaan en informeren welke het precies is.
Bloeiende planten worden meestal na de bloei gesnoeid, hagen/heggen vaak 2 x per jaar.
Toegevoegd op 10 maart 2019 21:09: bron, tekst