Welke dieren zijn "wulven" ?

je vindt ze met 10 tallen aan of in de omgeving van de wortels van onkruid. het zien er net wormen uit. de kleur varieert van donker bruin/grijs, en ze hebben geen poten, alleen een lijf dat zich voortbeweegt als een rups. ze zien er niet uit als maden, want deze zijn vliegen.

Toegevoegd na 14 minuten:
dit wordt bij ons in de volksmond zo gezegd van deze dieren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en je weet zeker dat dit niet een dialekt woord is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit gehoord van wulven. Ook niet in de volksmond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog , Internet kent het woord niet. Nul hits die er op lijken, Wulfen idem dito. Dit moet dus wel zeer beperkte streektaal zijn.
Als je een foto hebt of kunt zeggen hoe groot ze zijn ??
Wellicht zijn het Engerlingen ?

Het beste antwoord

Bijna zeker zijn het aardrupsen, de larven van de langpootmug, dit zijn allesvreters, vooral in je groententuin soms een ware plaag.
Ze leven net iets onder de grond en hebben geen poten, ze verplaatsen zich in golvende bewegingen.
Wulven is een lokale dialectnaam.