Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bepaal ik welke beregeningspomp etc. ik nodig heb voor het sproeien van mijn tuin?

Ik heb een ruime tuin waarin de vorige eigenaar een ondergronds waterleidingsysteem heeft gelegd met geka koppeling (3 of 4 aansluitpunten in de tuin). Nu de renovatie van het huis is afgerond gaan we ons bezighouden met de tuin.

Als ik het leidingsysteem ga gebruiken icm de grondwaterput, hoe zou ik dan moeten bepalen welke beregeningspomp ik nodig heb en wat ik er dan precies op aan kan sluiten? Ik heb alle mogelijkheden zoals krachtstroom etc. ter beschikking, maar ben niet perse gebonden aan elektra.

In de ideale situatie heb ik een ruime moestuin (sectorsproeiers en een ruim gazon met pop up sproeiers en natuurlijk sproeiertjes bij de struiken en overige beplanting.

Hoe bepaal ik obv deze toekomstplannen het totale systeem?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je moet de gegevens per sproeier bekijken. Heb je ook gekeken naar het gebruik van een hydrofoorpomp? Volgens mij kan dat ook goed werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Per sproeier zijn er gegevens hoeveel water ze geven.
Tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt het totaal wat je nodig hebt.

Dat zal niet zo heel veel zijn. Langer sproeien is ook beter dan kort heel veel.

Een stabiele druk ik wel fijn, dus een hydrofoorpomp.
Pak ik de eerste de best van google dan geeft die in ideale omstandigheden 4000 liter per uur.
1000 zal al genoeg zijn.
https://www.waterpompexpert.nl/excellent-hydrofoorinstallatie-jet-100c-24.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Wel opletten dat als de put diep is, de capaciteit van de pomp snel afneemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding