Kastanjeboompje hangt slap na verplaatsen, wat kan ik doen?

Ik heb dit kleine kastanjeboompje moeten verplaatsen, omdat op de plek waar hij eerst stond echt weg moest.
Nu heb ik hem een nieuw plekje gegeven vanochtend en tot mijn grote schrik toen ik eind van de middag weer
Keek hing het er erg treurig bij, hij lijkt wel dood aan t gaan. Ik vind dit erg jammer, want ik ben dit boompje
al twee jaar aan het kweken. Weet iemand raad?

Toegevoegd na 3 minuten:
Afbeelding:

Ik heb dit kleine kastanjeboompje moeten verplaatsen, omdat op de plek waar hij eerst stond echt weg moest.
Nu heb ik hem een nieuw plekje gegeven vanochtend en tot mijn grote schrik toen ik eind van de middag weer
Keek hing het er erg treurig bij, hij lijkt wel dood aan t gaan. Ik vind dit erg jammer, want ik ben dit boompje
al twee jaar aan het kweken. Weet iemand raad?

Toegevoegd na 3 minuten:
Afbeelding

http://i.imgur.com/YuaQd2K.jpg

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
7.4K
redhouse
7 jaar geleden
Paar emmers water erbij en hij staat er binnenkort weer fleurig bij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hier een afbeelding http://i.imgur.com/YuaQd2K.jpg
Z512099
7 jaar geleden
Extra water dan het al heeft gehad, heeft geen zin meer want de haarwortels waarmee het boompje drinkt heb je afgesneden bij het verplaatsen.
Het enige wat je kunt doen is hem uit de zon houden, wanneer het weer ook nog wat koeler en vochtiger wordt zal het blad zich herstellen en ook "harder" worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meerdere keren per dag ruim water geven.
Eventueel een dijkje ruim rond de boom maken zodat het water niet weg kan stromen.

Antwoorden (1)

Of je hebt niet alle wortels meegenomen/niet goed uitgegraven , kan , maar waarschijnlijker is dat dit boompje gewoon meer tijd nodig heeft. Afhankelijk ook van de tijd dat de hele operatie kostte, het boompje moet wel hiervan herstellen. Plenty water erbij , altijd als je iets plant/verpot , maar ook kan het aan het seizoen liggen.

Het beste is het ‘slapende’ seizoen. De late winter is doorgaans de beste periode om dit te doen omdat dan de voorwaarden om de wortels snel te laten groeien ideaal zijn. Het uitgraven zal het best gebeuren wanneer de bodem zacht is en wanneer de plant geen problemen met de vochthuishouding heeft.

"Kleinere kluiten kunnen uit het gat getild worden en op een stuk stof (meestal jute) geplaatst worden. Leg de stof onder de kluit door de kluit op te tillen en de stof eronder te schuiven. Lift vervolgens de kluit op in de tegenovergestelde richting en rol het doek onder de kluit uit. Je hebt hier extra handen voor nodig: twee mannen die de hoeken van de lap vast houden kunnen dan de kluit optillen en verplanten uit het gat.

-----Een plant of een struik mag nooit uit het gat opgetild worden door aan de stam en of de top te gaan trekken.-----"

Laat de kluit niet uitdrogen en zet de boom zo snel mogelijk op zijn nieuwe locatie. Kan dat niet onmiddellijk?...etc. (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dagelijks 1 emmer water geven, in het begin met vloeibare mest.