Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet de naam van deze bloembol?

Ik ben op zoek naar een bloembol die je jaren in de schuur kan laten liggen en wanneer je hem naar binnen haalt binnen enkele uren weer bloeit. Kan iemand mij vertellen hoe deze bloem heet, een kennis had het er laatst over maar weet de naam niet meer.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
844

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

IK denk dat je de roos van Jericho bedoelt
Gebruiksaanwijzing: De droge roos met zijn onderkant in een wat diepere schaal of diep bord met
een kleine bodem vers lauw-warm water leggen. Binnen enkele uren tot enkele dagen zal deze
ontluiken naar een groene levende plant. Het water dient dagelijks ververst te worden.
Het is wel belangrijk dat de plant na elke periode van “ bloei ” dit is binnen enkele dagen,
(+/ een dag of 3), weer de kans moet krijgen om helemaal in te kunnen drogen.
De plant weer uit het water halen en laten rusten !Het water waarin de plant heeft gestaan
kun je inzetten bij rituele reiniging van huis of gebruiksvoorwerpen. De groene plant helpt de lucht
schoon en fris te houden en in droge vorm weert het insecten.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Maar dat is geen bloembol.
anneliez
7 jaar geleden
Nee, maar wel iets dat snel in bloei komt, en misschien heeft de vraagsteller er nooit een gezien, en gaat hij er van uit dat het een bol is. Maar we zullen op zijn reactie wachten

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding