Welke boom groeit snel?

Vorig jaar heb ik twee grote bomen uit mijn tuin moeten halen omdat ze dood zijn gegaan. Nu zit ik dus met een gat en daardoor inkijk van buren.
Ik wil dus een nieuwe boom die snel groeit en het liefst groen blijvend is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Antwoorden (8)

een leylandi (als ik het goed schrijf).
dat is een conifeer die als een raket de lucht in schiet, en groen blijft in de winter.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit aan beginnen.
iedereen neemt hem als heg omdat ie zo snel groeit, maar hij is oerlelijk en blijft ook groeien als je allang geen inkijk meer hebt.
Ken een tuin waar ie meer dan 10 meter hoog is. datmoet je niet willen
Bomen groeien niet zo snel, je kunt beter een struik neerzetten.
B.v. de Laurierstruik, groenblijvend en heel hard groeiend.
Een andere mogelijkheid is Coniferen aanplanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, de laurierkers groeit best snel, en breed genoeg ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pokemon, dankjewel.
Een es, angustifolia 'Raywood' 15 m Dichte zuilvormige kroon. Snel groeiend. Roodpaarse herfstkleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groenblijvend was de vraag, maar hij is wel mooi in de herfst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilgen groeien snel.
Anna Paulownia (paulownia tomentosa) is een mooie boom en groeit ook snel.

Voor meer informatie over deze bomen: zie bronnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens eddijst:

De kampioen in groeien is wel de schietwilg.
Neem een wilgenstam, flink dik, en 2 m. lang en plat deze in de losse grond, 60 cm. diep.
In het eerste jaar kan deze stek 2 m groeien.
Dat is na 2 zomers 4 m plus de 1.40m van de stek.
Dan is de stek/boom 5.40m hoog.
Ook de krulwilg kan je zo stekken, deze kan 1.50 per jaar groeien.
Populieren groeien ook erg hard.
Bedenk wel dat je een tuin met deze bomen na 10 jaar kan slopen, omdat je anders in een bos woont met veel schaduw, wel heb je dan veel kachelhout.
Beter is snelgroeiende struiken te planten, dan zit je sneller dicht dan bomen, want die willen alleen maar omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een eer!
De Paulownia tomentosa , Paulownaboom is een supersnel groeiende boom. Hij lijkt een beetje op de katalpa.

Paulownia tomentosa of Anna Paulownaboom, ook wel Keizersboom genoemd, is de meest gekweekte soort van dit geslacht. Hij verdraagt 's zomers droogte, waardoor hij in stedelijke gebieden goed gedijt. Past zich goed aan aan de atmosfeer en de stadsgrond. Jonge scheuten zijn vorstgevoelig voor vorst. Winterhard in laag- en midden-België. Bloemen violet met gele strepen in grote pluimen voor het uitkomen van de bladeren. Bladeren tot 30 cm groot. pH grond: 7 tot 8 (kalkrijke grond) Bij het planten kalk toevoegen.
Kies altijd een beschutte en warme plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een populier groeit wel snel