Kan het zijn dat iemand de stand van de watermeter beinvloed of van mij gebruikt?

Als iemand een zwembad laat vol lopen ca.24 h kan dat dan op de water meter invloed hebben doordat toch de splitsing voor het huis is. Door de druk die er dan constant in de leiding is kan er toch ook de stand op de meter op lopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Cryofiel
9 jaar geleden
Als jouw buurman zijn zwembad vol laat lopen, DAALT bij jou juist de druk. Testen op lekkage bij jou thuis is heel eenvoudig. Wacht tot alle bewoners een tijd weg zijn, hoe langer hoe beter. Laat iedereen naar het toilet gaan en alle andere dingen doen. Wacht dan tien minuten, want sommige toiletstortbakken lopen na het doortrekken snel vol, om daarna nog een paar minuten "net wat voller te druppelen". Na die tien minuten lees je de watermeter zo nauwkeurig mogelijk af. Daarna vertrek je. Het eerste dat je doet wanneer je terugkomt is: de watermeter aflezen. Nu weet je of er water is verbruikt gedurende de tijd dat er niemand thuis was. Als dat zo is, is er ergens een lekkage. De hoeveelheid water die is verbruikt geeft aan hoe groot de lekkage is.

Het beste antwoord

Nee ! Maar alles kan maar het zou uiterst onaannemelijk zijn . De water meter bij jou werkt zeg met een schoep zo lang er geen water door komt draait hij NIET . Test het indien je GEEN water verbruikt staat hij absoluut stil , zo niet raadpleeg de loodgieter of je waterleverancier .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan niet want de meter in jouw huis geeft alleen het verbruik bij jou aan ongeacht de druk.
9 jaar geleden
Misschien is er een lekkage ergens na de meter. Ik spreek uit eigen ervaring en moest € 1500,- bijbetalen! Het water liep direct in het zand. Het was een haarscheurtje in de leiding onder de vloer,. Vanaf die tijd schrijf ik elke maand de meterstand op.