Mijn komkommerplant in de kas groeit als kool, maar 1 komkommer is niet veel.Hoe kan dat?

Heel veel uitlopers, maar slechts een giga komkommer. Wie weet wat ik verkeerd doe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een komkommer plant heeft genoeg aan 1 stengel. Mijn partner groeit komkommer planten in de kas voor de groothandel en die doet het op deze manier.. 1 a 2 stengels. Dus haal de meeste uitlopers eraf. Ik zou wel als je een uitloper eraf haalt en er zitten vlakbij wat bloemen die laten zitten.. zo doe ik dat in mijn (prive) moestuin ook.

Antwoorden (3)

Misschien te veel blad aan de plant, waardoor de bloemknoppen te weinig licht krijgen en niet tot ontwikkeling komen. Haal een aantal grote bladeren van de plant, zodat de stengels waar knoppen aan (kunnen) komen voldoende licht krijgen.
Door te veel voeding in de grond tijdens eerste groei, ontstaat een gigantische plant met veel blad, en uiteindelijk dus minder bloem en vrucht.

Toegevoegd na 1 dag:
Komen er wel bloemen aan de plant? Als je wel bloemen hebt en het worden geen vruchten, dan kan het - afhankelijk van het soort komkommer - ook met de bevruchting te maken hebben. Kunnen er wel insekten in je kas komen om de bloemen te bestuiven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Komkommer tijdig plukken, dus voordat hij mega groot is, bevordert de vorming van nieuwe komkommers.
Ook zullen uiteindelijk ook de uitlopers vruchten gaan vormen, als de groei wat minder wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een gezonde komkommerplant in de kas hebt en hij brengt geen vruchten voort, dan moet je allereerst de top uit de plant halen. De plant begint dan volop te groeien en de zijscheuten die de plant gaat vormen moet je ergens overheen hangen en hier komen na enkele weken volop slangkomkommers aan. Zorg er wel voor dat de plant veel water krijgt. Let er wel op dat de plant onder aan de stam niet rot wordt.