Kan je op een dakterras die max. 30kg/m2 belastbaar is ook vlonders en lounchset plaatsen en (met meerdere mensen) staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
30 kilo kan nooit want een plat dak moet al 70 kg/m2 aan sneeuw kunnen hebben

Antwoorden (2)

Dertig kilo per vierkante meter, dat is wel heel weinig. Dan stort het al in als er een laagje sneeuw op ligt!
Met vlonders of zo kun je de druk wat verdelen, maar als er slechts 1 persoon mag staan met ca. 3 m2 heb je daar niet veel aan. Niet doen dus. En hoe had je die vlonders neer willen leggen, als je helemaal niet op het terras kunt staan?
10 jaar geleden
geen probleem als je maar de steunmuren rondom goed benut, overspanning is dan belangrijk ( bv. 3m overspanning liggers van 15cm hoog moet voldoende zijn) alles goed behandelen tegen weer, wind en ongedierte, vlonders erop en bbq'en maar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je legt er dus eigenlijk een 2e "dak" overheen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, als het maar niet draagt op het dak zelf