Van welke boom komen de witte bloesemtakken die je in elke bloemenwinkel kunt kopen?

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik heb een foto gevonden van voorgaande jaren. Misschien is mijn vraag zo duidelijker.
En is deze tak ook makkelijk te stekken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Het is een van de velen Prunussoorten, het is of van de Morel (komt het meeste voor) of van de Kers.
Maar meer soorten Prunussen zijn voor het in bloei trekken erg geschikt.
Takken van deze Prunussoorten kunnen niet worden gestekt, de meeste Prunussen worden geënt op de wilde kers en dat gaat weer heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hi,

Bedoel je toevallig die van de veel voorkomende Magnolia?
Bekijk de link voor de afbeelding.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat is inderdaad geen Magnolia. Is de foto in Nederland gemaakt? Lijkt een beetje op die van een pruimenboom; http://www.fruitlent.nl/pruim.html
U bedoelt de:
Winterbloeiende sierkers (Prunus subhirtella ‘Autumnalis’)

De winterprunus, een Japanse sierkers, is één van de weinige winterbloeiers. Vaak begint hij al in november te bloeien, en dat kan tot maart/april doorgaan (behalve als het vriest). Soms zie je een door sneeuw bestoven boom staan naast een bloeiende prunus. Je moet goed kijken om het verschil te zien: witroze bloemetjes. Als je deze boom wilt planten, moet je je wel realiseren dat hij 8 m hoog kan worden.

Herkomst
Inheems is de winterprunus Midden-Japan. Hij wordt daar overal in de tuinen aangeplant. Hij kwam naar Europa via de VS rond 1894.
Plaatje bij antwoord
Z512099