Kan ik mijn tuin sproeien met putwater dat bestaat uit een mengeling van regenwater, douchewater en water uit de wasmachine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Zo gaat alles dood in je tuin
burgos
10 jaar geleden
Als je er een woestijn van wil maken,?

Antwoorden (2)

Nee, dit kan je beter niet doen.
In het water wat uit de wasmachine en douche komt zitten zoveel vuil- en zeepresten dat je de grond in je tuin aardig kan vervuilen, met alle gevolgen van dien; je planten kunnen slechter gaan groeien, je vervuilt het grondwater, etc.
Wat je wel zou kunnen doen als je tijdens het douchen niet teveel water wilt verspillen, is een emmer in de douche zetten, en hiermee de wc 'door'spoelen als je geplast hebt (nadat je gepoept hebt werkt dit vaak niet voldoende; heb je meer water nodig).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een + voor het geven van een antwoord
Als je het niet op je moestuin sproeit en enkel ecolgische wasproducten en zepen gebruikt kan het wel, beter een aparte regenwaterput steken....