Wat voor bloemen/planten/groenten/fruit zijn op een studentenkamer te kweken?

Ik woon in een studentenkamer waar meestal rond de middag volop zon op de vensterbank staat. Warm wordt het (in de zomer) al vrij snel in mijn 'hok' :')

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (5)

wietplanten ;)
Maar zonder gekheid, vetplanten en cactussen kan, maar je kunt ook proberen om minitomaten of pepers te kweken, kan heel goed in een flinke bloempot
10 jaar geleden
Weet je, als ik eerlijk ben, kan je alleen maar kamerplanten zetten op je kamer en hopen, met voldoende kennis van planten, dat ze niet te snel dood zullen gaan.
Bloemen, groente en fruit, wil echt niet lukken, hooguit een tomaat in pot, waar al tomaten aan zitten, die dan mogelijk nog rijp worden in huis. meer is echt niet mogelijk.
Rond de middag heb je veel zon zeg je, maar die 5 uren er voor dus niet en die 6 uur er na dus ook niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even wat gezond tegengas,
Zoek op google op wat de beste omstandigheden zijn voor tomatenplantjes, koop voor een eurootje wat zaadjes en probeer het uit!
Qua kosten hebben we het hier over bijna niks, dus veel heb je niet te verliezen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Paprika's, basilicum kunnen ook.
Koop wat zaad bij amateurs, is veel goedkoper maar wel veel minder zaad. Google maar op bv "belevenissen van een tuinkabouter" of "marktplaats".
Tomatenzaad kun ui uit een gewone tomaat halen, je kan natuurlijk ook één aparte tomaat kopen. Gaat makkelijk. Het is nu wel een beetje aan de late kant. Basilicum kan misschien nog.
Succes.

maaike
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Citrusvruchten, en dan vooral de kleinblijvende varieteiten zoals Kumquat (fukushu) of Calamondine, Limonella. Eetbaar - makkelijke en mooie kamerplant. Veel kruiden gaan ook goed, maar krijgen wel snel meeldauw. "Nederlandse" fruitsoorten zijn echte buitenplanten, en hebben ook een koude periode in de winter nodig om fruit te geven.