Hoe verzorg ik mijn aardbeienplant?

Ik heb hem vanmiddag gekocht en ik vraag mij af of ik hem moet verpotten naar een grotere pot en hoe ik hem verder moet verzorgen. Ik weet al dat hij veel water nodig heeft en zonodig een bubbelbad als hij uitgedroogd is. Maar wat kan ik verder nog doen? Ik heb een balkon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Voor op een balkon, plant je drie planten in een emmergrote pot, of een emmer.
Vul deze met een goede potgrond en geef tijdig water en mest.
Liefst op een zonnige plaats zetten.
De grond vochtig houden.
In een klein potje kan een aardbei niet groeien, dan staat hij regelmatig te droog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en heb je er geen drie, dan plant je er gewoon een in een grote pot.
Maar hoe groter de pot, hoe minder snel de plant droogstaat. zeker in de zon en de wind droogt ene pot snel uit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt.