Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik wortels van rozen bij het verplanten nog ontdoen van aaltjes?

Ik wil de gok wagen om nog mijn rozen te verplanten omdat ze nu op een plek staan waar eerder rozen hebben gestaan en ze het daar niet goed doen.

Normaal is het beste om planten inclusief een flinke kluit te verplanten, maar ik ben bang dat er in de kluit van de rozen dan nog aaltjes zullen zitten waardoor ze het op de nieuwe plek weer niet goed doen.

Moet ik de wortels van de rozen dan eerst flink afspoelen oid om ze te ontdoen van de aaltjes? Ook andere tips om mijn rozen nu nog zo succesvol mogelijk te verplanten zijn erg welkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
734

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om te voorkomen dat aaltjes die de gevreesde “rozenmoeheid” veroorzaken een kans krijgen om de rozen aan te tasten is het noodzakelijk om al bij de aanplant de rozen te voorzien van mycorrhiza’s door een ruime eetlepel FLOWERSAVER en een hand BIOVIN door te mengen in het plantgat. Druk vervolgens twee tabletten HEALTHY START meststof in het afgewerkte plantgat. Dan water geven. Nu zijn de rozen levenslang beschermd tegen aaltjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding