wat voor vissen zitten er in mijn vijver?

heb dit jaar meer als 200 visjes zien zwemmen in de vijver in het voorjaar.. deze waren zwart van kleur, nu een paar maand later zien we dat er zo'n 10 gekleurd zijn varierend van wit tot oranje, en zwart tot oranje .. sommige zijn nog bezig met verkleuren. De vissen die erin zitten zijn 1 goudvis,kois en goudwindes.. en een paar voorns die vorig jaar ontsnapt zijn. de visjes zwemmen zoals de kois en hebben ook deze bouw.. iemand weet of dit jonge kois zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (1)

Goudvissen worden zwart geboren en blijven dat minstens een jaar tot wel 3 jaar voordat ze kleuren,sommige kleuren nooit, dus die zijn het niet.
Goudwinden zijn direct geel van kleur, dus die zijn het ook niet.
Dus zijn het koi's, die beginnen te kleuren als ze enkele maanden oud zijn, soms al veel eerder.
Een deel van de jongen, kleurt helemaal niet , een deel na enkele jaren en een deel behoudt de ' wildkleur' dus zwart/ donker.

Toegevoegd na 4 uur:
Oh ja, schep er zo veel mogelijk uit, anders heb je over twee jaar een overbevolking aan vissen, wordt je water vies en kan je filter het niet meer aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zeer goede analyse.
Normaal zou men het kunnen zien aan de broedzorg want een koi beschermt zijn broed in den beginne maar dat zou nu al een beetje te laat kunnen zijn.