Ik wil in oktober zuurkool maken uit eigen tuin. Is het mogelijk om nu nog witte kool te zaaien of planten?

En als dit niet mogelijk is zijn er dan andere koolsoorten waar je ook zuurkool van kan maken en die ik nu nog kan zaaien/planten (en dus in oktober klaar zijn???)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je er bij om perse "zuurkool uit eigen tuin"
te willen maken als je nog niet eens koolplanten hebt?????
Ik ben erg benieuwd waarom iemand dat zou willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En al heb je in oktober kolen,
dan nog duurt het maken van zuurkool wel 6 weken......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil zuurkool maken en we zijn met het moestuintje van onze dochter bezig vandaar uit eigen tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee kun je in het voorjaar, in mei ofzo,
kolen gaan kweken.
Spitskool of witte kool, maar ook rode kool is lekker.

Het beste antwoord

Als je zuurkool wilt maken van kolen uit eigen tuin dan zul je moeten wachten tot volgend jaar, want de nu nog te zaaien kolen zullen het niet meer redden. Je hebt minimaal vier witte kolen en een savoie kool nodig. Een stenen pot (of plastic emmer mag ook), wat zout en wat peperkorrels. En natuurlijk enkele weken wachten. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet meer lukken. Als je dan kolen wilt hebben zul je ze moeten kopen. Kook wordt in het voorjaar gezaaid, zoals in de link staat