Ik heb een tuintje ( 10x5m) met alleen gras. Dat gras wil ik er uit, is dat te doen met een tuinfrees?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Het beste antwoord

Ja dat is zeker te doen,dat hebben wij ook gedaan alleen het veldje was wel iets groter.
Wat ik wel wil zeggen neem een tuinfrees op benzine en niet op elektrisch want die zijn te licht.
Met frezen hou je wel meer onkruid dan dat je het omspit.
Maar wij hadden geen tijd meer dus hebben wij ook besloten om het dit jaar om te frezen.
Volgend jaar nemen we zeker weer de schop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een tuinfrees , frees je het gras door de bovenste laag grond heen.
Het gras is er dus nog steeds.
Een regenbui en het gaat weer groeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zo is het Ed, op de frees-manier is het net verstoppertje spelen met het gras
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ als de wortels niet kapot zijn komt het gegarandeerd terug, en beter dan tevoren. Zeker met dat leuke weertje van de laatste maanden.
Het lijkt mij verstandig eerst met een platte schep eerst de bovenlaag,het gras dus te verwijderen.Anders blijft het terugkomen.
Hierna even frezen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij hebben het er gewoon uitgeschept de toplaag zeg maar(uit een ongeveer even grote tuin) en daarna de boel omgespit. het is even werk maar goedkoper dan een frees huren en heus te doen.

wat wil je daarna met je tuin?
misschien moet er nml weer een laag aarde op ivm dat je anders veel lager ligt dan je buren en je met dit regenachtige weer kan zwemmen in je tuin;) of juist zand wanneer je wilt gaan betegelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u het niet onmiddellijk wilt beplanten kan u het beter doorsproeien want, zoals ook Eddijst schrijft komt het terug.

Een week voor het sproeien niet meer maaien, vanaf 8 cm is ideaal, nadien 6 uren niet betreden en "hopen" dat het 6 uren niet regent.
Laten afsterven voor min. 10 dagen om om ook de wortels kapot te hebben en pas daarna frezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Doorsproeien" moet natuurlijk "doodsproeien" zijn