bij intratuin of tuindorado vind je de parapluplant meestal niet. maar waar vind je de parapluplant wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb net voor je een intratuin gebeld, op het moment verkopen ze de parapluplant oftewel de papyrusplant niet omdat er te weinig vraag naar is.

Bij plantje.nl heb ik hem wel gevonden €11,50 exclusief verzendkosten.
Andere plantensites dezelfde prijs.
Als je op internet papyrusplant intikt kom je vanzelf wat sites tegen.

Je zou ook eens op de markt kunnen kijken, misschien hebben ze hem daar wel en ook goedkoper?

Veel succes
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo zoek ik ook een bepaalde plant, die ze bij 3 tuincentra niet hadden.
op internet kostte hij maar 1,30 er kwam alleen 22 euro verzendkosten bij, of ophalen in Nuenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ pokemon
Dat is een waanzinnig hoog,normaal gesproken zijn de verzendkosten ca €6,-! Ik koop door omstandigheden regelmatig mijn planten via internet maar ben nog nooit een site tegengekomen die zoveel aan verzendosten vraagt! De papyrusplant bij plantje.nl komt in totaal op €17,45 en is ca 50cm hoog. Verzendkosten altijd €5,95 ook als je er bv 3 zou nemen, vanaf €50,- is het gratis. Ik vraag me af op welke site je hebt gekeken?
Ik koop door omstandigheden regelmatig mijn planten via internet maar ben nog nooit een site tegengekomen die meer vraagt dan het normale tarief. Mag ik vragen welk plantje je zoekt dan wil ik wel eens voor je kijken en/of informeren her en der. Misschien voor jou ook een idee om eens op de markt te kijken? Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij directplant.nl
je kan hem ophalen op een verzamelpunt, zij zeggen door heel Nederland, maar geeneen bij mij in de buurt. Dan kost het 6,95. thuisbezorgen met hun eigen vrachtwagen kost 22,95. De plant waar het om gaat is de asclepias tuberosa. Oranje zijdeplant. Ik had hem dit voorjaar gekocht, en nu hij bloeit is hij wit. En op die plek wilde ik juist met oranje en paars experimenteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je er dan echt zoveel geld voor betaald,voor 1 plantje die ook nog eens heel moeilijk te houden is omdat hij zoveel eisen stelt aan standplaats,grond enz. Het lijkt me dan meteen voor iedereen wel duidelijk NOOIT bestellen bij DIRECTPLANT.NL want je hebt ook nog eens niet de echte want die is ORANJE , bestaat niet eens in wit! Heb echt met je te doen. Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neenee, verkeerd begrepen.
ik kwam de plant dit voorjaar tegen bij een tuincentrum, toen ik verdwaald was in de buurt van St. Oedenrode. Daar heb ik er ongeveer 2,50 voor betaald. Klein plantje. etiket met oranje bloemen. En die blijkt nu dus wit te zijn.
Dus ik wilde het opnieuw proberen. 3 tuincentra hier in de buurt hebben hem niet, en om nou terug te rijden naar St. Oedenrode.... dus ik keek op internet welke winkel hem had. Ik ga er van uit dat directplant wel de goeie levert. Maar die verzendkosten heb ik er niet voor over. Maar ik denk dat hij niet veel verkrijgbaar is, omdat ik al had begrepen dat ie moeilijk is, en vaak tweejarig. Ook niet erg, als ik zaad heb dan kan ik hem volgend jaar weer hebben. Overigens is een witte zijdeplant misschien wel nog zeldzamer ;-) Het is aan blad en bloemvorm te zien wel duidelijk een zijdeplant. een asclepias incarnata waarschijnlijk.
Overigens wist de meneer bij tuincentrum Coppelmans me wel een andere asclepias te laten zien. Een kuipplant, meer een heester. Maar absoluut niet winterhard. Hij bloeide nog niet, maar was volgens die man wel oranje.

Andere antwoorden (3)

als je een bepaalde plant nergens kan vinden, is het vaak mogelijk er een te bestellen bij een bloemen en plantenspeciaalzaak.
succes, het zijn geweldige planten (behalve als je katten hebt)!
Rieneke1
11 jaar geleden
De Parapluplant [Cyperus involucratus] is een moerasplant, als u dus bij Intratuin bent kunt u het best vragen naar de Cyperus. Op de website van Intratuin wordt deze wel genoemd dus hij moet daar wel aanwezig zijn waarschijnlijk in een andere afdeling Badkamerplanten of Hydroplanten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet een advertentie bij Appie, Dirk etc. of iemand deze plant heeft en een stekje wil afstaan.
Succes