Hoe kan ik (lichte) verfplekken op natuurstenen terras verwijderen?

Ik heb wat verf spettertjes en strepen (van het verslepen van een tafel) op mijn natuurstenen buitenterras. Welke steensoort het is weet ik niet zo goed. Heb het niet zelf gelegd. Grote strakke antraciete tegels. Denk zelf Basalt oid. (zie fotos, 1x natte tegels, 1x normaal)
Ook zitten er 2 roestplekken op. Hoe kan ik de verf en roest verwijderen zonder de tegel te beschadigen?
Kan dit gewoon met terpetine /wasbenzine/aceton/schoonmaak azijn oid of heeft iemand een andere gouden tip?
Ik hoor het heel graag! Wil dit mooie terras namelijk niet ruïneren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
9.8K

Antwoorden (2)

Hangt af van wat voor soort verf het is, probeer het eerst eens met een sopje of groene zeep. Als dat niet werkt: thinner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor uw stenen hoeft u niet bang te zijn.
Kijk eens op de verfpot, als u die nog heeft, met welk product u de verf moet verdunnen. Met dat product kan u ook die plekken weg krijgen.
Mochten er vettige plekken overblijven dan met een ontvetten even na poetsen.
Roest plekken kan u makkelijk weg krijgen met de HG rust remover. Ook Cola kan helpen, wel laten inweken gedurende geruime tijd.
Succes.