maatregelen tegen kattepoep: zijn satéprikkers en ammonia voldoende?

Momenteel is onze tuin bezaaid met katteflatsen en -drollen. Ik dacht dat ze altijd een plekje met verse aarde of zand opzoeken om hun behoefte te begraven, maar nu ligt het gazon en het terras ook vol! Wie weet wat ik nog onder de grond tegen komen:-(

Ik heb alle randen van de tuin voorzien van satéprikkers en waar de katten veel langslopen en/of poepen bakjes met ammonia neergezet. Als dit niet mocht helpen, wat kan ik dan nog doen?
Koffiedik, citrusschillen, knoflookkorrels hebben we in het verleden al geprobeerd, maar heeft niet geholpen. (bovendien regent het vrij veel momenteel) Een ultrasoon apparaat kan ook niet, want we hebben zelf kleine kinderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8K

Antwoorden (9)

Wij hadden dit in ons voortuintje, wat heeft geholpen waren bergen ballonnen in de tuin, nu is 1 ballon voldoende om ze weg te houden, met de wind kun je de ballonnen vastzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ammonia nodigt juist uit tot plassen, dus haal die maar gauw weg!
azijn voldoet dan beter; katten hebben echt een hekel aan die geur.
het is wel de omgekeerde wereld, maar kan je je tuin niet afzetten, zodat er geen katten meer in kunnen?
zeker met kleine kinderen lijken me die uitwerpselen niet fijn.
of zet een reigerschrik neer; die geeft bij beweging een flinke straal water.
al die huismiddeltjes lijken idd niet veel te doen.
gelukkig houden tegenwoordig steeds meer mensen de kat op eigen terrein, maar we zijn er helaas nog lang niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
Misschien is er een plek in de buurt waar ze wel kunnen schijten en jij er geen last van hebt, strooi daar dan gedroogd of plant nieuwe kattekruid hopelijk voor jou emigreren ze dan daar heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn bepaalde planten die een geur afgeven waar katten niet van houden .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wijnruit, maar dat wil je niet in de tuin met kleine kinderen omdat het irritatie kan geven bij aanraking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ooit een bak met wijnruit, één keer raden waar alle katten uit de buurt linea recta op af kwamen om te poepen... :/
Rieneke1
12 jaar geleden
het blijven dwarsliggers he ;)
leg er kippengaas neer, dat heb ik ook gedaan
ook een stukje van de voortuin betegeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks geen last hoor... al jaren niet duzzzz
Katten hebben het liefst een prima onderhouden tuin, waar voldoende ruimte tussen de planten is om lekker te graven en te poepen.
Hoe meer planten er staan, hoe minder last.
Maar een bepaalde tuin hoort nu eenmaal bij een bepaald soort mens, die van netjes en ordelijk houdt.
Dus ook ruimte tussen de planten, liefst onkruidvrij en lekker los.
maar wat nu te doen?
Knip van struiken, bomen, takjes af van een cm. of 30.
Prik deze takjes in de grond op de open plekken tussen de planten.
Door de kleur van de takjes, zal dit vrijwel niet opvallen en de katten hebben er een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bron meerdere apparaten.
o.a een waterverjager met een bewegingsmelder.

De ultrasone in de 2e bron is ook niet hoorbaar voor kleine kinderen en ook op een bewegingsmelder, dus die staat steeds maar kort aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze vaak in een en de zelfde tuin kakken, hebben de tuin eigenaren meestal een kanarie of iets dergelijks binnenshuis.maar een echte oplossing tegen de overlast die is er niet.wij hebben gewoon een kattebak buiten gezet.(uit het zicht) het werkt wel,en scheelt een hoop gezeur,ondanks dat het niet onze kat is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Inderdaad een slim idee.
Eigenlijk te gek voor woorden dat je een kattenbak neerzet voor vreemde katten, maar ach, als het helpt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kan ik de buren vragen een kattebak buiten te zetten. Hun kat is namelijk nauwelijks binnen, dus zal zijn behoefte ook voornamelijk buiten doen (in onze tuin!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben zelf een kat en die komt nooit in andermans tuin. Kwestie van opvoeden,denk ik.Maar wij hebben zelf een kattenbak in onze tuin gemaakt en onze kat doet daar altijd z'n behoefte,nooit ergens anders in de tuin.We hebben er wel een"kunstwerk"van gemaakt,zodat het niet al te veel opvalt in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige katten weigeren 'kattegorisch' gebruik te maken van een bak. Mijn ene kat komt naar binnen om op de bak te gaan, de ander gaat alleen op de bak als ie echt langdurig binnen opgesloten is (zoals rond oud en nieuw, na uren mauwen bij de deur gaat ie dan toch maar op de bak).
Had precies het zelfde als jij, oplossing was het alle aarde bedekken met cacao doppen. Verkrijgbaar bij het tuincentrum. En in het voorjaar nieuwe plantjes er in zetten, bij voorkeur een bodembedekker. Succes!