welke planten kun je stekken??

ik heb voor bio een opdracht dat ik een plant moet stekken ik wil weten welke je kunt stekken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Antwoorden (4)

Citroenmelisse is heel gemakkelijk te stekken en is ook niet duur in aanschaf. Er zijn vast nog wel veel meer andere planten te bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kaaps viooltje gewoon blad in de grond steken
geranium,klimplanten er kan zo veel
12 jaar geleden
Vrijwel alle kamerplanten of houtachtige gewassen laten zich gemakkelijk stekken.
Denk aan de volgende planten: Kaaps viooltje, begonia, moederplantje, sierlelie, parapluplant, kalanchoë, citroengeranium, vlijtig liesje, fuchsia en ook klimop.

Loop gewoon naar de vensterbank en 'oogst' een paar stukjes van planten, zet ze in water en kijk welke er worteltjes vormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is mij eens gezegd dat je zelfs basilicum kan stekken.

Olijfbomen

Vijgenboom

Citrusbomen

Cactussen ( deel afsnijden , drogen en in grond zetten, beter eerst niet water geven, beetje bij beetje.)

Bepaalde vetplanten

...