is er een verschil tussen chloor en bleekwater?

ik gebruik chloor in het zwembad, maar heb ook al de andere produkten in het zwembad gedaan om de groenachtige kleur weg te krijgen maar het helpt niet. Nu zouden we evt bleekwater er willen in doen......maar vragen ons dan af of ons zwemkledij daar tegen bestand is......en als bleekwater er in mag hoeveel mag er dan in op 10000 l?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
23.5K

Het beste antwoord

Chloor IS bleekwater, maar wel in een andere samenstelling. Niet voor niets zijn er voor zwembaden speciale chloortabletten. Gooi vooral geen WC-reiniger in je zwembad, dat is nog giftig ook.

Je zwembad heeft echter niet alleen chloor nodig, maar ook en optimale zuurgraad. Daarvoor heb je allerlei watertestjes en middeltjes die je er weer bij kunt mengen om die optimaal te houden. Daarnaast moet je ook nog het water flink filteren en heb je dus een goede pomp nodig.

Hoe lang het water goed blijft hangt af van de grootte van het zwembad, de temperatuur, hoeveel mensen er in zitten en hoe schoon die zijn, en de plaatsing van je zwembad. Soms kun je een hele dag vooruit, soms moet je na een paar uur al testen en met chemicaliën aan de slag om de boel schoon te houden. Een schoon zwembad is nog een hele kunst, en eigenlijk ook best een dure hobby.

Zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/helpen-ivm-zwembad.64185
http://www.goeievraag.nl/vraag/cloor-zwembad.11516
http://www.goeievraag.nl/vraag/water-zwembad-groen-geel.220205
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja mijn zwembad is dus 10000 l, heeft een zandfilter. Ik doe er dus chloor tabletten in, vlokkenmiddel, dan ook voor de ph, helder water is er ook in........ma na onze thuiskomst van onze reis krijgen we het niet meer helder.....pfff. ondanks onze buur ook het nodige deed....

Andere antwoorden (1)

Je hele vraag kan ik niet beantwoorden; maar ik kan je wel vertellen dat chloor en bleek niet hetzelfde zijn. Bleek is een stof met als hoofdbestanddeel chloor. Maar ook andere toevoegingen dus.
Misschien kom je nu iets verder?