mijn pompoenen groeien niet en ze staan in volle grond hoe kan ik dit oplossen?

ze groeien haast niet meer ze echt klijn en verkleuren helemaal geel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.6K

Het beste antwoord

Koop een zak organische mest b.v culterra, strooi dit flink om de planten heen en werk het losjes door de grond, geef hierna veel water, voor een sneller resultaat kan je de eerste keer ook vloeibare organische mest gebruiken, dat los je op in water de planten kunnen dit sneller opnemen, na een week kan je dan culterra geven.
Pompoenen moeten regelmatig water en mest krijgen.
Geel verkleuren betekent te weinig voedingsstoffen in de grond, pas op geen kunstmest geven, dan kunnen ze verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt zeker aandelen culterra ,kunstmest geven kan wel ,als het maar met beleid gaat ,ook van organische mest kun je verbrand5ng 2r51gen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, ja ik heb dit jaren lang verkocht.
maar ik heb ook met veel bekende organische en kunstmeststoffen proeven genomen.
Van de organische leststoffen kwam culterra er als beste uit, redelijk van prijs, goed uitstrooibaar en vrijwel geen verbrandingsgevaar,
De allerslechtste was het de hemel ingeprezen gedroogde koemest, maar dit wordt zo vaak gepromoot, dat men denkt dat zal dan wel goed zijn, maar is gewoon rotsooi!
Bij een juist gebruik kan je zeker kunstmest gebruiken, maar de meeste particulieren kunnen slecht doseren, kijk maar eens naar de vaak verpeste gazons, met al die brandplekken.
( wat een vreemd eind van je reactie) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Het is wel heele rg droog geweest de laatste weken, ik evrmoed dat ze te weinig water hebben gehad
12 jaar geleden
ze hebben water en mest nodig. Als ze dat hebben, dan is de kans groot dat er insecten bij de wortels zitten. Graaf voorzichtig bij de stam om te zien of er beesten aan de stam zitten te knagen.