Kan ik een mahonia haag snoeien?

De struiken zijn allemaal uitgebloeid, maar de haag wordt hoger dan de haag die erachter staat. Nu is mijn vraag of ik Mahonia kan halveren zonder blijvende schade?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een Mahonia haag kan je probleemloos erg ver terug knippen, zelfs tot een stukje boven de grond.
Wel nu zo snel mogelijk doen, de groeikracht van de meeste planten is nu het grootst.
Een week of drie a vier, ziet het er na het snoeien niet uit, maar na het uitlopen is hij zo weer voor jaren prachtig!
Ga je snoeien, knip ze altijd een stukje lager terug dan je eigenlijk zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan prima, de haag loopt daarna weer mooi uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hem te halveren zou ik geen voorstander van zijn dan krijg je een rare vorm in je haag beter is om in het najaar de gehele haag op 20cm te zetten en dan het geheel weer netjes laten uitlopen.
Dit geeft naar mijn inziens het mooiste resultaat.