Hoe maak je een stek van een plant?

Ik heb ooit eens een stek gekregen van een vlinderstruik (die nu lekker groot is geworden) en ik zou graag willen weten hoe je een stek moet maken, want ik heb geen flauw idee hoe zoiets moet. Is dat per plant verschillend en waar moet ik rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

het verschilt wel per plant, maar in z'n algemeenheid doe je als volgt: neem een frisse top (dus niet verhout, en ook niet met bloemen er aan) en pluk de onderste bladeren weg.
zet deze top in het water tot je worteltjes gaat zien, en pot hem dan op in stekgrond.
als hij eenmaal goed doorwortelt is, kan je overpotten naar gewone grond, of in je tuin zetten.
alternatief is dopen in stekpoeder, en dan meteen oppotten in stekgrond.
wel goed vochtig houden.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, zo doe je dat. Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok! super antwoord, ga het eens proberen met mijn vlinderstruik ;)