Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat het gras in de berm niet dood van de droogte en je grasveld achter het huis wel?

Je moet als het droog is je grasveldje sproeien anders wordt het helemaal geel en kan het doodgaan,maar het gras in de berm wordt niet gesproeid en dat is eigenlijk altijd gewoon groen.{uitzonderingen daargelaten}
Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gras is niet voor niets groener bij de buren: Je kijkt meestal schuin tegen het gras in de berm. Daardoor lijkt het ook groener. Het gras in je tuin kun je van bovenaf bekijken, waardoor je ook de kalere plekken ziet. Scheelt echt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ten eerste is het ander gras. Ten tweede wordt dat gras minder kort gehouden en heeft dus meer reserves. Ten derde wordt het nooit gesproeid, en wortelt daardoor dieper, en heeft minder last van een paar weken dorst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve de verder uitstekende antwoorden van Jelle kan ik nog toevoegen dat er mogelijk ook iets van gezichtsbedrog bij komt kijken: op meer dan één manier

dit gras is meestal veel langer is, daardoor houdt het meer vocht vast EN lijkt het groener (ik vind mijn gras NA het maaien altijd minder groen lijken dan ervoor)

EN het meeste gras in de berm zie je als je met (hoge) snelheid langszoeft, evt kale plekken ed vallen dan veel minder op. Je gazon zie je van boven en van veel dichterbij en je staat stil. Daardoor zie je elke scheve grasspriet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding