Kan een wesp ook binnen in huis eitjes leggen?

Een paar dagen geleden vloog er een wesp bij mij balkondeur naar binnen. Daarna heb ik hem niet meer gezien, nu net zie ik hem weer vliegen. Is het aaneemlijk dat deze wesp in die paar dagen eitjes heeft kunnen leggen in huis? of doen zij dat alleen buiten en op bepaalde plekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Het beste antwoord

Nee, de wespen die jij te zien krijgt zijn uitsluitend en alleen steriele werksters (en wellicht een enkel mannetje), en die leggen geen eitjes. De enige die eitjes legt, is de koningin, in het nest. Daar komen ze uit en worden de larven gevoed tot ze normale volwassen wespen zijn.
Inmiddels zijn die larven groot en hoeven de wespen alleen nog maar een beetje suiker voor zichzelf te zoeken in plaats van vlees (insekten) voor de jonkies, en daarom worden ze uitgerekend in deze tijd van het jaar zo irritant aanwezig voor ons ; de Limonadewespentijd. Maar wat ze ook allemaaldoen, eitjes leggen ze zeker niet. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig, dank je............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me zeker een geruststelling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie korte uitleg ;) =1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ loes: = = + ? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doet mijn toetsenbord ook als ik niet oplet ; alle knoppen door elkaar gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neeeeeeeeeeeee...dit was een +1
Had ik ook al gegeven hoor marleen :-))

Andere antwoorden (2)

In de herfst gaan alle wespen dood die geen koningin zijn,
Deze koninginnen overwinteren ergens op zolder of schuurtje, holle boom enz.
In het voorjaar gaat de koningin op zoek naar een geschikte nestplaats.
Nu, midden in de zomer hebben alle koninginnen al een nest.
Nesten worden alleen maar in het voorjaar gemaakt.
Dus jouw huisbezoek kan geen nest gemaakt hebben ergens in je woning.
Zou het voorjaar zijn , dan zou het immers goed kunnen, wel moet er dan altijd een raampje open staan voor in en uitvliegen, wespen nesten zijn wel eens in een stoelzitting gevonden, midden in de kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf de test mogen ondervinden.
na een dag vind je ze ergens dood terug.

Dus je komt ze nog wel tegen! ;)