Welke plant is dit?

Deze is zo'n 30 cm hoog, maar ze staan er ook van 50 cm tussen.
Ze staan bij m'n ouders in de tuin die nu een meningsverschil hebben met de tuinman. De tuinman zegt dat hij ze vorig jaar gezaaid heeft, omdat de buurvrouw dit had en m'n moeder had gezegd dat ze dat mooi vond. Mijn ouders denken dat het onkruid is... Het staat in 1 deel van de tuin tussen andere planten...
Iemand die het weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, de tuinman zegt dat er nog bloemen in komen, maar ik zie nog nergens een knop!

Het beste antwoord

Het is een van de soorten slaapbol.
De papaver somniferum.
Er bestaan enkelbloemige soorten en dubbelbloemige soorten.
Deze slaapbol is goed te herkennen aan zijn blauwachtig berijpt blad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku!
Kan deze ook komen 'aanwasien' of moet ie echt geplant worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanwaaien dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is niet altijd duidelijk waar dat zaadje vandaan komt, meestal nemen mensen zaadjes mee in hun zak en valt er eentje er zo maar uit, aanwaaien kan eigelijk niet, want er zit geen pluisjes aan dit zaad, het ziet er uit als maanzaad, en dat is ook deze papaver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie bloem, kende alleen maar de enkele papavers.+

Andere antwoorden (2)

ik meen een papaver te zien deze komen nu idd in de groei

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier een plaatje met bloem die er bij jullie nog moet komen

http://img144.imageshack.us/img144/6959/img0725cf4.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk maar ik kan nog geen plus geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan geef ik hem toch. Maar het klopt, zag toevallig vandaag een foto in de Libelle, maar ja, toen waren de antwoorden al gegeven;-)
varen denk ik?