Wat kan ik met gesnoeide lavendeltakken doen?

Bij een andere GV gelezen dat je de lavendel in juli kan snoeien. Wat kan je met de takken doen? Zijn de blaadjes bv eetbaar?

Toegevoegd na 9 uur:
De blauwe bloemetjes zijn nu uitgebloeid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mogen alleen maar in de GFT-bak.

Het beste antwoord

Je kunt ze drogen en ophangen in de WC of op een plek waar je wilt.Het ruikt heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In mijn tuin staat ook aardig wat lavendel (ca 50 m2)
Je kunt het drogen en in geurzakjes verwerken. Er zijn ook toepassingen om het in maaltijden te verwerken, maar mijn lavendel wordt tot lavendelolie verwerkt door een klein gespecialiseerd bedrijfje in Hongarije. Deze lavendelolie gebruik ik dan (swinters) weer mijn de sauna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik "vrezen" dat niet je tuin 50 m2 is, maar alleen het hoekje met lavendel ;o) Goede toepassing van je tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrees gerust som. Die 50 m2 Lavendel moet je zoeken als je in mijn tuin loopt. ter indicatie: er zijn gemeenten wier stadspark kleiner is dan mijn tuin, haha.
Ik zou ze in de groenbak doen! Lavendel op de wc is zo smerig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

Je zou de takjes fijn kunnen knippen en in een klein katoenen zakje doen die je tussen je kleren in de kast ligt. Zo gaan je kleren lekker ruiken.

Siska
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Compostbak, de bloemen zou je kunnen drogen ,maar ook dat is nu te laat.
Als keukenkruid ken ik geen toepassing.