Welke boompjes kunnen goed tegen warmte?

Ik wil in het voorjaar kleine boompjes/struikjes op mijn balkon (dus in potten en geen vaste grond).
Wat kan er goed tegen de warmte, want het staat van 8 tot 16 uur in de volle zon en heeft weinig onderhoud nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe kunnen vele planten tegen warmte, mar je zal ze wel meerdere keren per dag water moeten geven
een kleine pot, wel wind en hitte, dan drogen ze heel snel uit weinig onderhoud gaat dus niet lukken, zelfs al neem je cactussen of kruiden, je blijft gieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je wel een plek om ze 's winters te huisvesten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suzie heeft een punt...

Het beste antwoord

De Buxus, Laurier( echte) en de Olijf, kunnen uitstekend op een warme plaats in de zon.
Maar ook de Nothofagus, Mahonia bealie, Weigelia
floribunda nana, ligustrum- bontbladig en de groenbladige, appelbes, Berberis soorten, Picea omorica , alle soorten dwerg dennen, brem, alle soorten Euonymus, Viburnum soorten, augurken boom, alle Pyrus soorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kleine fruitboompjes kunnen goed tegen warmte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Palmbomen, cactussen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jah, palmen! Ziet er meteen zo exotisch uit. Maar moet je je wel goed voor laten lichten. Niet elke palm is een blijvertje
trachicarpus fortunei (soort palm), buxus sempervirens (kleinbladig), taxus baccata (venijnboom), Leibomen, zoals de leilinde. Veel succes. wat je ook kunt doen, is het vragen bij de plaatselijke kwekerij !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
olijfbomen bv